خرید و قیمت کابل برق ،کابل افشان،کابل مفتول

شرکت صنایع کابل کمان فروشنده و مرکز خرید کابل برق افشان و کابل های مفتولی ، کولری ، کابل های جوشکاری ، آسانسور و سایر انواع کابل ، ضمن تلاش در جهت حفظ و ارتقاء کیفیت محصولات خود ، همواره سعی در عرضه قیمت کابل برق به نرخ عمده و متناسب با بودجه مشتریان خود بوده است.

نمایندگی سیم و کابل کمان

واحد کابل کمان از ابتدای شروع فعالیت خود توانسته است ضمن کسب گواهینامه های استاندارد لازمه نظیر: ISO 9001:2008 ، CE ، استاندارد ملی (ISIRI) ، توانسته به واحد نمونه کیفی در استان زنجان نایل شود.

برای استعلام آخرین قیمت سیم و کابل با دفاتر فروش ما تماس بگیرید.

در ویدئوی زیر به فرآیند تولید کابل کمان پرداخته ایم:

در سیستم‌های الکتریکی، انتخاب کابل‌های برق، یک عامل حیاتی در تضمین عملکرد مطمئن، ایمن و کارآمد است. از خانه‌های مسکونی گرفته تا مجتمع‌های صنعتی گسترده، اهمیت انتخاب نوع مناسب کابل را نمی‌توان دست کم گرفت. در این میان، دو نوع کابل برجسته هستند: کابل برق افشان و کابل برق مفتول. هر یک از این دو نوع، ویژگی‌ها، ساختار، کاربردها و مزایای خود را دارد که آشنایی با آن‌ها، برای یک انتخاب خوب و خرید آگاهانه، ضروری است.

کابل برق افشان چیست؟

در دنیای پیچیده مهندسی برق، این نوع کابل، به عنوان یک نوآوری محوری می‌درخشد. کابل‌های افشان که به آن‌ها NYMHY نیز گفته می‌شود؛ دارای یک لایه محافظ اضافی هستند که با دقت طراحی شده است؛ تا از تداخل الکترومغناطیسی (EMI) و تداخل فرکانس رادیویی (RFI) ممانعت کند. نیازهای دنیای مدرن، منجر به افزایش اتکا به دستگاه‌های الکترونیکی شده است؛ امری که می‌تواند منجر به اعوجاج و اختلال در سیگنال شود. کابل‌های افشان، در چنین محیط‌هایی، نگهبان یکپارچگی سیگنال هستند. و اطمینان می‌دهند که اطلاعات مهم، بدون اختلال، جریان می‌یابند.

این کابل‌ها، در فضاهای مختلفی کاربرد پیدا می‌کنند؛ از مراکز داده و مخابرات گرفته تا تنظیمات صنعتی. لایه محافظ پیشرفته، به عنوان یک زره در برابر نیروهایی نامرئی عمل می‌کند که به دنبال برهم زدن تعادل ظریف سیگنال‌های الکتریکی هستند. با انجام این کار، آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که انتقال داده‌ها دقیق باقی می‌ماند؛ ارتباطات صوتی واضح است؛ و تجهیزات به خوبی کار می‌کنند. همه این کارها، در شرایطی انجام می‌شود که امواج الکترومغناطیسی اخلالگر، ما را احاطه کرده‌اند.

کابل برق افشان چیست؟

کابل برق مفتول (خشک) چیست؟

فضایی را تصور کنید که در مقابل تداخلی که اغلب ارتباطات الکترونیکی را آزار می‌دهد مصون است. و در آن سیگنال‌ها یکپارچه جریان می‌یابند. از کابل برق مفتول یا NYY سخن می‌گوییم. این کابل‌ها از دو یا چند هادی عایق تشکیل شده‌اند؛ که به دقت به هم پیچیده شده و پیکربندی منحصر به فردی را ایجاد می‌کنند. این ترکیب، به طور مؤثر، تداخل الکترومغناطیسی را به حداقل می‌رساند. در نتیجه، کابل‌های خشک، در جاهایی که تخریب سیگنال می‌تواند منجر به فاجعه شود، بدل به یک عنصر ضروری شده‌اند.

کابل‌های مفتول، در فعالیت‌های مختلف، از اتوماسیون صنعتی گرفته تا سیستم‌های صوتی، نقش محوری دارند. آن‌ها با استفاده از تکنیک هوشمندانه چرخش، موجب می‌شوند که سیگنال‌ها، مسیر خود را با حداقل اعوجاج طی کنند. و راه را برای انتقال داده با سرعت بالا، توزیع مطمئن توان و سیگنال‌های صوتی شفاف و واضح، هموار می‌کنند.

تفاوت کابل افشان و مفتول چیست؟

در بیان تفاوت این  دو نوع، برخی فاکتورها  وجود دارد:

حفاظت از تداخل الکترومغناطیسی (EMI)

هر دو کابل افشان و مفتول، این تداخل را مدیریت می‌کنند؛ اما این کار را متفاوت انجام می‌دهند. کابل‌های افشان از یک مانع فیزیکی استفاده می کنند؛ در حالی که کابل‌های مفتول، از اثرات لغو کنندگی بهره می‌برند. انتخاب، بستگی به سطح تداخل و حساسیت کار دارد.

کیفیت سیگنال و یکپارچگی داده

کابل‌های مفتول، در از بین بردن نویز حالت معمولی و انتقال داده با سرعت بالا مناسب هستند. از طرف دیگر کابل‌های افشان، برای محیط‌هایی با تداخل خارجی قابل توجه، مناسب‌تر هستند.

عوامل نصب و هزینه

کابل‌های مفتول، عموماً نصب آسان‌تری داشته و مقرون به صرفه‌تر هستند. و برای اکثر نیازهای شبکه، کاربرد دارند. کابل‌های افشان، به دلیل داشتن محافظ اضافی، احتمالاً نصب چالش برانگیزتر و هزینه بیشتری داشته باشند.

ساختمان کابل افشان چگونه است؟

کاوش در هسته کابل‌های افشان، ساختار دقیقی را نشان می‌دهد که عملکرد آن‌ها را به حداکثر می‌رساند. در قلب آن‌ها هسته هادی قرار دارد؛ کانالی که جریان الکتریکی از طریق آن جریان می‌یابد. این هسته توسط یک لایه عایق پوشانده شده است که از هادی‌ها محافظت کرده و از فعل و انفعالات ناخواسته جلوگیری می‌کند. با این حال، جادوی واقعی در لایه محافظی نهفته است که عایق را در بر می‌گیرد. این محافظ، که اغلب از مواد فلزی تشکیل شده است، مانعی را تشکیل می‌دهد که تداخل الکترومغناطیسی را دفع و خلوص سیگنال را تضمین می‌کند.

هنگامی که سیگنال‌ها از کابل‌های محافظ عبور می‌کنند، از یک مسیر چند لایه رد می‌شوند که عبور امن آن‌ها را تضمین می‌کند. دیوارهٔ بیرونی، به عنوان لایهٔ نهایی محافظ، از کابل در برابر آسیب فیزیکی، رطوبت و عوامل استرس‌زای محیطی، محافظت می‌کند.

لیست قیمت سیم و کابل کمان

 

ساختمان کابل مفتول چگونه است؟

معماری کابل مفتول، تصویری متفاوت اما به همان اندازه جذاب را ترسیم می‌کند. در هسته آن‌ها، هادی‌های عایقی قرار دارند که با دقت انتخاب شده‌اند تا نیازهای فعالیت را برآورده کنند. این هادی‌ها به دقت به هم بافته می‌شوند و یک الگوی مارپیچ را تشکیل می‌دهند. این الگو، کلید اثربخشی آن‌ها است.

عایق اطراف هر هادی، تضمین می‌کند که سیگنال‌ها ایزوله باقی می‌مانند. و احتمال تداخل بین هادی‌های مجاور را کاهش می‌دهد. با این حال، این عمل چرخاندن است که این کابل‌ها را به عظمت می‌رساند. این تکنیک ساده و در عین حال مبتکرانه، تداخل الکترومغناطیسی را، با القای جریان‌های مخالف در هادی‌های مجاور، خنثی می‌کند. در نتیجه، کابل‌های مفتول، یکپارچگی سیگنال را حفظ کرده و انتقال کارآمد داده‌ها را امکان‌پذیر می‌کنند.

معرفی انواع کابل برق افشان

کابل‌های برق افشان یکی از اجزای مهم در سیستم‌های برقی و انتقال انرژی هستند. این کابل‌ها با توجه به مصرف و کاربردهای مختلف، به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. در زیر، نمونه‌هایی از انواع کابل‌های برق افشان را معرفی می‌کنم:

۱. کابل افشان دو رشته

کابل افشان دو رشته، معماری دو رسانا را نشان می‌دهد که در آن، دو هادی عایق‌شده، به دقت به هم پیچیده و توسط یک لایه محافظ، پوشانده شده‌اند. این ماتریس محافظ، هادی‌های داخلی را از تداخل خارجی حفظ، و به طور مؤثری، تشعشعات الکترومغناطیسی تولید شده در کابل را محدود می‌کند. هم‌افزایی بین این محافظ و هادی‌ها، منجر به کابلی می‌شود که در کاهش نویز، فوق العاده ماهر است. این ویژگی قابل توجه، این نوع را به یک انتخاب اصلی برای فعالیت‌هایی تبدیل می‌کند که به کیفیت صدای عالی نیاز دارند؛ مانند سیستم‌های صوتی با کیفیت بالا و شبکه‌های مخابراتی.

۲. کابل افشان سه رشته

کابل‌های افشان سه رشته، الگوی محافظ را ارتقا داده‌اند. آن‌ها این کار را با معرفی یک دسته از هادی‌های عایق‌شده، که به طرز ماهرانه‌ای درون یک غلاف محافظ قرار گرفته‌اند، انجام می‌دهند. این چینش چند رسانا، به سرکوب بهتر تداخل الکترومغناطیسی و بهبود عملکرد کلی، کمک می‌کند. عملکرد پیکربندی سه رشته‌ای، در محیط‌هایی با سطوح بالای نویز الکترومغناطیسی، عالی است. و آن‌ها را به گزینه‌ای بهینه برای سیستم‌های اتوماسیون صنعتی و شبکه‌های انتقال فشرده داده، تبدیل کرده است.

۳. کابل افشان چهار رشته

کابل افشان چهار رشته، با ادغام چهار هادی عایق در چارچوب محافظ، ساختاری پیچیده را ارائه می‌کند. این چیدمان، درجه بالاتری از ایمنی نویز و حفظ سیگنال را تضمین می‌کند. طراحی چهار رشته‌ای، در کاربردهایی که نیاز به قابلیت اطمینان و عملکرد بدون ایراد دارند؛ مانند تجهیزات پزشکی، ابزار دقیق و هوافضا، جایگاه خود را پیدا می‌کند.معرفی انواع کابل برق افشان

۴. کابل افشان پنج رشته

کابل‌های افشان پنج رشته، با پیکربندی پنج رسانا که امکانات جدیدی را برای تکنیک‌های انتقال داده ارائه می‌کند، از حدود معمول فراتر می‌روند. این نوع کابل، از سیگنال دهی دیفرانسیل استفاده می‌کند. تکنیکی که از اختلاف ولتاژ بین دو هادی، برای انتقال اطلاعات بهره می‌برد. این کابل، یک انتخاب مناسب برای اتصالات صوتی و تصویری دیجیتال مدرن و همچنین معماری‌های پیچیده شبکه است.

۵. کابل افشان هفت رشته

کابل‌های افشان هفت رشته، با ساختاری دارای هفت هادی عایق شده در لایه‌ها، اوج طراحی محافظ را به نمایش می‌کشند. این معماری پیچیده، مصونیت بی‌نظیری در برابر تداخل الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند. آن‌ها در کاربردهایی که نیاز به دقت بی‌عیب و نقص دارند، مفید هستند. از جمله در حوزه‌هایی مانند فناوری‌های تصویربرداری پزشکی و ابزارهای علمی.

معرفی انواع کابل برق مفتول

کابل‌های برق مفتول یکی از انواع مهم کابل‌های برق هستند که از دو یا چند مفتول (رشته‌ی سیم‌های مسی) تشکیل شده‌اند که به طور مشترک درون یک غلاف محافظی قرار می‌گیرند. این کابل‌ها به دلیل انعطاف‌پذیری و قابلیت انتقال جریان‌های بالا در مسافت‌های طولانی، در انواع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در زیر، تعدادی از انواع کابل برق مفتول را معرفی می‌کنیم:

۱. کابل مفتول دو رشته

کابل مفتول دو رشته، ترکیب دقیق دو هادی عایق بندی شده را به نمایش می‌گذارد که به دقت در یک الگوی مارپیچ بافته شده‌اند. این طرح درهم تنیده، اهدافی دوگانه را دنبال می‌کند: ۱. کاهش اثرات تداخل الکترومغناطیسی. ۲. فعال کردن سیگنال دهی متعادل. عملیات چرخش، منجر به کاهش نویز قابل توجهی می‌شود. و این کابل‌ها را برای فعالیت‌های محتاج به کیفیت سیگنال بی‌نظیر، عالی می‌کند. در فعالیت‌هایی مانند مخابرات، شبکه و سیستم‌های صوتی، از مزایای این کابل‌ها بهره می‌برند تا یکپارچگی داده‌ها و ارتباطات را تضمین کنند.

۲. کابل مفتول سه رشته

کابل‌های مفتول سه رشته، از مرزهای پیچیدگی فراتر می‌روند. و سه هادی عایق شده را با هم ادغام می‌کنند؛ که به طور هماهنگ، در یک مارپیچ کار می‌کنند. این پیکربندی پیچیده، میزان حذف نویز و کاهش تداخل را به ارتفاعات جدیدی می‌رساند. و این کابل‌ها را برای فضاهایی که نیاز به انتقال داده با سرعت بالا و اتوماسیون صنعتی دارند، مناسب می‌سازد. سه‌گانه هادی‌ها، نه تنها تبادل کارآمد داده‌ها را تسهیل می‌کند؛ بلکه در تخریب سیگنال نیز کاهش قابل توجهی ایجاد می‌کند. و راه را برای عملکرد بی عیب و نقص در محیط‌های مملو از نویز الکترونیکی، هموار می‌کند.

معرفی انواع کابل برق مفتول

کابل مفتول چهار رشته‌ای

کابل‌های مفتول چهار رشته‌ای، اوج پیچیدگی را به نمایش می‌گذارند. و چهار هادی عایق را معرفی می‌کنند که با دقت در هم تنیده شده‌اند. چینش پیچیده هادی‌ها، نه تنها تداخل الکترومغناطیسی و اعوجاج کانال‌های متقابل را فرو می‌نشاند؛ بلکه یکپارچگی سیگنال را در جریان‌های داده‌های متعدد، حفظ می‌کند. این کابل‌ها، در کاربردهایی که نیاز به تبادل داده‌های پیچیده دارند، جایگاه مطلوبی پیدا می‌کنند. صنایعی مانند تصویربرداری پزشکی و پردازش سیگنال دیجیتال، از مزایای طراحی نوآورانه این نوع بهره می‌برند.

کاربردهای کابل برق افشان

ارتباطات از راه دور: این کابل‌ها، در سیستم‌های مخابراتی، برای حفظ یکپارچگی سیگنال و به حداقل رساندن نویز، به ویژه در محیط‌هایی با تراکم بالای دستگاه‌های الکترونیکی، بسیار کاربردی هستند.

انتقال صدا و تصویر: از کابل‌های افشان، به طور گسترده در تجهیزات صوتی و تصویری، برای جلوگیری از تخریب سیگنال و تضمین کیفیت صدا و تصویر واضح و بدون نویز، استفاده می‌کنند.

مراکز داده و شبکه: آن‌ها در مراکز داده و محیط‌های شبکه، نقشی حیاتی در کاهش اختلال و تداخل الکترومغناطیسی ایفا کرده و انتقال داده‌ها را با سرعت بالا و بدون وقفه امکان‌پذیر می‌سازند.

اتوماسیون صنعتی: صنایع برای اطمینان از عملکرد روان سیستم‌ها و ماشین‌آلات خودکار، با به حداقل رساندن تأثیر نویز الکترومغناطیسی بر سیگنال‌های کنترل، به این محصول متکی هستند.

تجهیزات پزشکی: استفاده از کابل افشان، در تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های MRI و سیستم‌های نظارت بر بیمار، برای جلوگیری از تداخلی که می‌تواند دقت تشخیص را به خطر بیندازد، ضروری است.

هوافضا و دفاع: از این کابل‌ها، در کاربردهای هوافضا و دفاعی، برای حفظ یکپارچگی سیگنال در سیستم‌های پیچیده، جایی که ارتباطات قابل اعتماد بسیار مهم است، استفاده می‌کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، کابل افشان، در صنایعی از قبیل الکترونیک خودرو، پخش و سرگرمی، سیستم‌های کنترل صنعتی، ابزار دقیق، نفت و گاز، انرژی‌های تجدیدپذیر، راه‌آهن و حمل و نقل، امنیت و نظارت و اتوماسیون ساختمان نیز کاربرد دارد. و در هر یک از این حوزه‌ها، نقش مهمی در حفظ یکپارچگی سیگنال، کاهش نویز، قابلیت اطمینان و کارایی کلی سیستم‌های الکترونیکی دارد.

نکات کلیدی که باید در نظر گرفته شود جهت خرید کابل برق

چگونه برای خرید یک کابل برق مناسب اقدام کنم؟

قبل از شروع به خرید کابل برق، ضروری است که نیازهای خاص خود را ارزیابی کنید:

ولتاژ و جریان:ولتاژ و جریان مورد نیاز سیستم الکتریکی خود را تعیین کنید تا مطمئن شوید کابل انتخابی، می‌تواند بار را تحمل کند.

کاربرد:کاربرد مورد نظر کابل را مشخص کنید که برای مصارف مسکونی است یا تجاری و صنعتی.

محیط:محیط کار را در نظر بگیرید؛ داخل یا خارج از منزل، در معرض رطوبت، مواد شیمیایی یا دمای شدید.

نوع کابل:بسته به نیاز خود، بین انواع کابل‌های تک هسته‌ای، چند هسته‌‌ای، افشان یا مفتول و… یکی را انتخاب کنید.

عوامل مؤثر بر قیمت کابل برق

قیمت کابل برق، تحت تأثیر عوامل مختلفی است:

جنس هادی

کابل‌های مسی، به دلیل رسانایی بالاتر، معمولاً گران‌تر از آلومینیوم هستند.

عایق و روکش

مواد عایق و روکش مخصوص می‌توانند هزینه کلی را افزایش دهند.

اندازه کابل

کابل‌های بزرگ‌تر با سطح مقطع بالاتر، ممکن است گران‌تر باشند.

گواهینامه‌ها

کابل‌های دارای گواهینامه‌های صنعتی، ممکن است به دلیل الزامات انطباق، قیمت بالاتری داشته باشند.

تفاوت کابل برق مسی و آلومینیومی چیست؟

تفاوت کابل برق مسی و آلومینیومی در چیست؟

کابل‌های برق مسی به دلیل هدایت الکتریکی استثنایی خود مشهور هستند؛ امری که به آن‌ها اجازه می‌دهد الکتریسیته را با حداقل مقاومت انتقال دهند. این ویژگی باعث می‌شود که برای انتقال نیرو در فواصل کوتاه بسیار کارآمد باشند. رسانایی عالی مس، به کاهش تلفات انرژی و عملکرد کلی بهتر کمک می‌کند. علاوه بر این، مس بسیار انعطاف پذیر و چکش‌خوار بوده و کار با آن در حین نصب، آسان است.

کابل برق آلومینیومی، به دلیل وزن کم‌تر، می‌تواند در موقعیت‌هایی که با محدودیت‌های وزنی مواجه هستید، سودمند باشد. با اینکه رسانایی الکتریکی آلومینیوم مقداری از مس کمتر است؛ اما همچنان یک انتخاب مناسب برای بسیاری از کاربردها است. با این حال، کابل‌های آلومینیومی، برای دستیابی به رسانایی در حد مس، اغلب به سطح مقطع بزرگ‌تری نیاز دارند. یعنی در شرایط مشابه، ممکن است قطر بیشتری داشته باشند و فضای بیشتری را اشغال کنند.

تفاوت کابل برق مسی و آلومینیومی در یک نگاه

پارامتر سیم و کابل مسی سیم و کابل آلومینیومی
رنگ نقره ای قرمز
میزان رسانایی الکتریسیته بالا کمتر از مس
وزن نسبتا سنگین سبکتر از مس
مقاومت در برابر حرارت مقاومت بالا در برابر گرما و ذوب شدن انبساط در دمای بالا
قیمت  گران ارزان‌تر از مس
مقاومت در برابر تنش و کشش بسیار شکل پذیر و مقاوم در برابر کشش مقاومت کششی و شکل پذیری مناسب ولی کمتر از مس
اتلاف انرژی الکتریکی خیلی کم بیشتر از مس
سادگی در استفاده نسبتا دشوار و نیازمند به کارشناس و متخصص بسیار راحت به دلیل وزن کم
امنیت در برابر سارقین نسبتا دشوار و نیازمند به کارشناس و متخصص به دلیل ارزان بودن ، کمتر به عنوان سوژه سارقین قرار می‌گیرد

کابل برق مسی بخرم یا آلومینیومی؟

هنگام تصمیم‌گیری برای خرید از میان کابل‌های برق مسی و آلومینیومی، عوامل متعددی مطرح می‌شود:

رسانایی:مس رسانایی بالاتری نسبت به آلومینیوم دارد؛ و می‌تواند منجر به اتلاف انرژی کمتر و عملکرد بهتر شود.

هزینه:آلومینیوم به طور کلی ارزان‌تر از مس است؛ موضوعی که  آن را به گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر تبدیل می‌کند.

وزن:کابل‌های آلومینیومی سبک‌تر از کابل‌های مسی هستند. به همین دلیل، نصب آن‌ها ساده‌تر است. و بار ساختاری را کاهش می‌دهد.

مقاومت در برابر خوردگی:مس، به طور طبیعی، نسبت به آلومینیوم، در برابر خوردگی، مقاوم‌تر است. و برای محیط‌های بیرونی یا مرطوب، انتخاب بهتری است.

افت ولتاژ:به دلیل مقاومت بالاتر، کابل‌های آلومینیومی، در مقایسه با کابل‌های مسی، احتمالاً افت ولتاژ بیشتری را تجربه کنند.

قابلیت اتصال:به دلیل تفاوت در خواص مواد، غالباً برای کابل‌های آلومینیومی، به کانکتورهای خاصی نیاز است.

کدام را باید انتخاب کنید؟ تصمیم گیری بین کابل‌های برق مسی و آلومینیومی، به نیازها و اولویت‌های خاص شما بستگی دارد. اگر اتلاف انرژی کم و رسانایی بالا مهم است، شاید مس انتخاب بهتری باشد. از سوی دیگر، اگر ملاحظات مربوط به هزینه و وزن مهم‌تر است، آلومینیوم می‌تواند گزینه ارجح باشد. مهم است که قبل از تصمیم گیری، با متخصصان مشورت کنید. و الزامات خاص سیستم الکتریکی خود را در نظر بگیرید.

خرید کابل برق افشان و مفتول از شرکت کابل کمان

قبل از اقدام به خریدکابل برق افشان و مفتول، حتماً به کد موجود روی کابل توجه فرمایید. این کد حاوی اطلاعات مهمی درباره کابل است. اولین حرف انگلیسی از سمت راست، نشان‌دهنده جنس هادی کابل می‌باشد. به عنوان مثال، حرف “N” نمایانگر کابل مسی و “NA” نمایانگر کابل آلومینیومی است. حرف دوم نیز مرتبط با جنس عایق کابل است؛ به طور مثال، حرف “Y” برای عایق PVC و “2Y” برای عایق پلی‌اتیلن به کار می‌رود.

کابل‌های مفتول به دلیل هزینه‌های کمتر نسبت به کابل‌های افشان، در بازار جایگاه مناسبی دارند. این نوع کابل‌ها به طور دائمی نصب می‌شوند و انعطاف پذیری خوبی دارند. در زمان خرید هر نوع سیم و کابل، به استاندارد بودن آن حتماً توجه نمایید. برای اطمینان از کیفیت ساخت محصول، مناسب‌تر است که از منابع قابل اعتماد مثل وب‌سایت تهران برق خریداری کنید. این مجموعه به‌عنوان تامین‌کننده انواع تجهیزات الکتریکی و سیم و کابل با کیفیت در کشور شناخته می‌شود.

شما می‌توانید درشرکت کابل کمان، انواع سیم و کابل‌های معتبر را به صورت آنلاین تهیه نمایید.

قیمت کابل افشان و مفتول از شرکت کابل کمان

قیمت کابل برق افشان و مفتول با توجه به جنس هادی و برند سازنده متفاوت است.در حال حاضر رقابت در بازار سیم و کابل بسیار رقابتی است. رقابتی که با بررسی آن متوجه قیمت های متفاوتی می شویم.برای مثال قیمت کابل مفتولی با نوع افشان بر اساس تولیدات هر شرکتی متفاوت خواهد بود.

 کابل ها بر اساس نیاز کاربران نیز طبقه بندی می شوند، به همین خاطر هرچی تقاضا برای خرید یک نوع کابل در بازار بیشتر باشد، مسلما قیمت آن نیز بیشتر خواهد شد. شما می‌توانید برای اطلاع از قیمت کابل مفتولی و افشان و بررسی مشخصات آن از طریق شماره های موجود در سایت با شرکت کابل کمان تماس حاصل نمایید.

پی دی اف

سوالات متداول درباره خرید و قیمت کابل برق افشان

مقاوم بودن در مقابل روغن و هوا ، مقاومت بالا ،انعطاف پذیری، قابل استفاده در حوزه های مختلف مانند: ماشین آلات، تابلوهای فرمان و حوزه های صنعتی، حمل آسان و برخورداری از سطح مقاومت الکتریکی بالا از جمله مزایای کابل افشان می باشد.

  • کابل های افشان انعطاف پذیری بیشتری نسبت به نوع مفتولی دارند.
  • این دو کابل دارای اختلاف مقاومت اهمی می باشند. کابل های مفتولی مقاومت اهمی آنها بیشتر از نوع افشان است.
  • سیم های مفتولی دوام بیشتری در مقابل خوردگی دارند.
  • کابل مفتولی ارزانتر از کابل های نوع افشان است.
  • کابل مفتولی به دلیل رشته های کمتری که دارد، خطر اتصالی در آنها کمتر است.

کابل‌های برق افشان اغلب دارای لایه‌های حفاظتی مانند لایه‌های عایق غیرقابل اشتعال و پوشش‌های مقاوم در برابر حرارت و آتش هستند.

بله، کابل‌های برق افشان به عنوان کابل‌های انتقال داده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و در محیط‌هایی که اهمیت اطمینان و ایمنی برقراری ارتباط داده‌ها در شرایط اضطراری و حریق دارد، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بله، کابل‌های برق افشان به دلیل استفاده از مواد و طراحی ویژه، توانایی مقاومت در برابر حریق و کاهش انتشار دود و گازهای سمی را دارند.

بله، کابل‌های برق افشان به دلیل لایه‌های حفاظتی و مواد خاص خود می‌توانند تداخلات الکترومغناطیسی را کاهش داده و از تداخل‌های احتمالی در شبکه‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی جلوگیری کنند.

کابل‌های برق افشان با استفاده از مواد و لایه‌های خاصی طراحی می‌شوند که در شرایط حریق، پیشرفت آتش و انتشار دود و گازهای سمی را مهار کرده و تا حد ممکن از گسترش آتش جلوگیری می‌کنند. این در مقابل کابل‌های برق معمولی که ممکن است در معرض حرارت بیشتر آسیب ببینند و در نتیجه منجر به شرایط خطرناکتری شوند، تفاوت اساسی است

استانداردهای معروف برای کابل‌های برق افشان عبارتند از:

استاندارد IEC 60332: برای آزمایش خنک‌کنندگی ورقه‌های عایق در برابر آتش.

استاندارد IEC 61034: برای اندازه‌گیری انتشار دود در زمان سوختن.

استاندارد IEC 60754: برای اندازه‌گیری میزان گازهای سمی از طریق انتشار دود.

9 دیدگاه ها

  • قیمت کابل افشان و کابل مفتول در بالای صفحه به روز هست؟ تخفیف هم داره؟

    • بله دوست عزیز البته که قیمت کابل افشان و کابل مفتول تخفیف هم داره. فقط کافیه که با ما تماس بگیرید

    • سلام دوست عزیز قیمت انواع کابل برق را میتوانید در صفحه لیست قیمت کابل سایت مشاهده کنید یا با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید.

  • سلام بسیار توضیحات ساده و روانی دادیدخواستم تشکر کنم بابت اطلاعات خوب و مفیدتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + هفده =