مشخصات کابل ترکیبی دوربین مدار بسته

نام کابل ترکیبی برگرفته شده از شکل کابل است که ترکیب کابل تصویر و برق 12 ولت را دارد ، و توسط تاجر های ایرانی که این کابل را وارد بازار ما کرده اند گذاشته شده.بزرگترین مورد استفاده از این نوع کابل ها در سیستم های مداربسته آنالوگ یا AHD می باشد ، که برای سهولت کار و کاهش هزینه ها بسیار مناسب است .

کابل ترکیبی نوعی کابل است که از دو یا چند نوع کابل مجزا تشکیل شده است که در یک روکش مشترک قرار گرفته‌اند. این نوع کابل‌ها برای کاربردهای مختلفی از جمله برق، مخابرات و انتقال داده استفاده می‌شوند.

مشخصات کابل ترکیبی:

مشخصات کابل ترکیبی به نوع کابل و کاربرد آن بستگی دارد. با این حال، برخی از مشخصات فنی رایج کابل‌های ترکیبی عبارتند از:

مشخصات کابل ترکیبی

  • تعداد رشته‌ها:تعداد رشته‌های هادی در هر نوع کابل
  • اندازه رشته‌ها:قطر هر رشته هادی
  • نوع عایق:نوع ماده‌ای که برای عایق بندی هادی‌ها استفاده می‌شود
  • نوع روکش:نوع ماده‌ای که برای روکش کابل استفاده می‌شود
  • ولتاژ نامی:حداکثر ولتاژ مجاز برای استفاده با کابل
  • دمای کارکرد:محدوده دمای مجاز برای استفاده با کابل

برای کسب اطلاعات کامل راجع‌به قیمت کابل افشان و انواع آن کلیک نمایید.

مزایای کابل های ترکیبی:

_ بزرگترین مزیت استفاده از این کابل مقرون به صرفه بودن آن و کاهش هزینه برای مصرف در کابل برق جداگانه است.
_ با استفاده از این کار به آسانی میتوانید عمل سیم کشی را انجام دهید به شکلی که دیگر نیاز نیست کابل برق و تصویر را کنار هم با چسب بچسبانید تا از یکدیگر جدا نشود و گره نخورد.

معایب استفاده از کابل های ترکیبی:

این کابل ها به لحاظ فنی به هیچ عنوان استاندارد نیستند ، دلایل آن را به این شکل شرح میدهیم :
_ وقتی که برای یک دوربین مداربسته آنالوگ سیم rg59 میکشیم ، اگر کابل برق آن به صورت ممتد و سراسری به کابل تصویر چسبیده باشد در بسیاری از موارد تصویر با نویز همراه می شود.
_ افت شدید و غیر طبیعی ولتاژ در مسیر های کوتاه، به طوری که برای روشن کردن دوربین هایی که در نقاط دور تر قرار دارند مجبور خواهید شد که ولتاژ آداپتور مرکزی را بالا ببرید ، این کار برای دوربین هایی که در فاصله نزدیک تر به آداپتور قرار دارند بسیار مضر است.

همچنین بخوانید : معرفی کابل آرجی 59 دوربین مداربسته

-معمولا برای پایین آمدین هزینه تولید از قرار دادن لایه شیلد آلومنیومی برای گرفتن نویز در هنگام تولید، اجتناب میشود که این امر موجب پیدایش و یا افزایش نویز در تصاویر خواهد شد. _ اگر دقت کرده باشید در مواقعی که کابل دوقلو را از یکدیگر جدا میکنید ، اگر این کار را به آرامی و با دقت انجام ندهید قطعا باعث باز شدن درز کنار کابلها و پاره شدن آن ها می شود . _ عدم امکان استفاده از این نوع کابل برای پروژه هایی با مساحت های بالا _ عدم امکان استفاده از این کابل برای مواقعی که کابلکشی دوربین ها هم مسیر باشد ( به دلیل حجیم شدن کابل ها و عبور نکردن از لوله یا محفظه های مورد نظر)

نمایندگی سیم و کابل کمان

جمع بندی :

همانطور که مشاهده می کنید دلایل استفاده نکردن از نوع کابلها بسیار زیادتر از مزایای آنهاست . لذا استفاده از این نوع کابل برای انجام پروژه های مداربسته به وجدان و انصاف کارشناس و مسئول پروژه برمیگردد. اگر به دنبال کمیت هستید و کیفیت برایتان اهمیتی ندارد میتوانید از این کابل در پروژه های استفاده کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =