مزایا و معایب کابل فیبر نوری

مزایا و معایب کابل فیبر نوری


واحد تولیدی کابل کمان ارائه دهنده جدیدترین انواع سیمها و کابلها در کشور محسوب می شود. سعی و هدف شرکت کابل کمان بالابردن سطح کیفیت محصولات خود به عنوان مرکز فروش سیم و کابل با بهره گیری از آزمایشگاههای کنترل کیفیت می باشد.

نمایندگی سیم و کابل کمان

مزایای کابل فیبر نوری :

_ فیبر نوری برای فواصل ظولانی در مجموع ارزانتر است، در حقیقت کیلومترها کابل نوری در نهایت از کابل های مسی ارزانتر تمام می شود.

_ باریکتر است، قطر فیبر نوری بسیار باریکتر از سیم های مسی است.

_ ظرفیت بالاتری در انتقال دیتا دارد، به دلیل بالا بودن ظرفیت انتقال دیتا از طریق فیبر نوری نسبت به سیم مسی می توان حجم بیشتری از اطلاعات را به صورت همزمان از طریق آنها مبادله کرد.

_ میزان افت سیگنال در فیبر نوری بسیار کمتر از سیم های مسی است.

_ برخلاف سیگنال های الکتریکی در سیم های مسی، هیچ گونه تداخلی در سیگنال های فیبرهایی که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند ایجاد نخواهد شد و این به معنای عدم نویز در دوربین های مداربسته و مشاهده تصاویر با وضوح بیشتر است.

_ فیبرهای نوری جهت تبادل دیتا در حالت دیجیتال و استفاده در شبکه های رایانه ای بسیار مناسب هستند.

_ در این فیبر ها خطر اشتعال به صفر میرسد، چراکه هیچ نوع جریان الکتریسیته ای از دورن آنها عبور نمی کند.

_ وزن فیبرهای نوری در مقایسه با سیم های مسی بسیار کمتر است.

همچنین بخوانید : معرفی مراحل ساخت فیبر نوری

معایب کابل فیبر نوری :

_ برای شبکه های معمولی و کوچک بسیار پر هزینه است.

_ برای نصب فیبرهای نوری و تجهیزات آن به افراد متخصص نیاز است. اما در نصب سیم های مسی تقریبا اکثر افرادی که آشنایی کمی در این زمینه دارند می توانند آنها را نصب کنند.برای کسب اطلاعات کامل راجع‌به قیمت کابل افشان و انواع آن کلیک نمایید.

_ برای نصب فیبرهای نوری دقت بسیار زیادی مورد نیاز است، حتی برای قطع کردن آن! در غیر اینصورت زاویه شکست نور تغییر می کند و روند انتقال داده ها دچار اختلال می شود. فیبر داخل کابل بسیار شکننده است. در صورت خم کردن بیش از اندازه کابل، فیبر داخل شکسته و کابل کارایی خود را از دست می دهد، در صورتی که سیم های مسی مقاوم تر هستند.

_ سیستم های ضبط و انتقال تصویر، پس از بررسی پروژه و در صورتی که تعداد و فاصله دوربین ها از مرکز کنترل زیاد باشد، استفاده از فیبر نوری منطقی و بصرفه است و تصاویر با حداقل افت منتقل خواهند شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =