جدول تبدیل کابل مسی به آلومینیومی

جدول تبدیل کابل مسی به آلومینیومی


شرکت صنایع کابل کمان عرضه کننده سیمها و کابلهای با هادی مسی و آلومینیومی برای نیازهای مختلف مشتریان خود می باشد. کابل کمان با اخذ گواهینامه ها و استانداردهای لازم از ابتدای فعالیت خود سعی در بالا بردن کیفیت محصولات خود داشته است. تا ضمن داشتن قیمتی معقول به برندی معتبر در خرید سیم و کابل در کشور بدل شود.

نمایندگی سیم و کابل کمان

برای معادل سازی سایز کابل مسی با آلومینیومی می توان از محاسبه یا رجوع به جدول تبدیل استفاده نمود.
همان طور که می دانید با توجه به تفاوت ظرفیت هدایت الکتریکی آلومینیوم با مس، هنگامی که بخواهیم یک آمپر مشخصی را از قیمت کابل برق عبور دهیم بایستی سایز کابل آلومینیومی را به منظور جلوگیری از فراتر رفتن افت ولتاژ از حد مطلوب و مجاز، بالاتر انتخاب کنیم.

لیست قیمت کابل افشان در دسته بندی های مختلف را از ما بخواهید.

مقاومت مخصوص آلومینیوم و مس مورد استفاده در کابلسازی مشخص است و می توان بر اساس آن نسبت به محاسبه و معادل سازی سطح مقطع کابل اقدام کرد؛ اما راه ساده و سهل الوصول تر مراجعه به جداولی است که بدین خاطر تهیه و ارائه شده اند. با توجه به افزایش کاربرد کابلهای برق قدرت آلومینیومی، وجود چنین جدولی برای آسانی انتخاب مصرف کنندگان ضروری به نظر می آید.

بر همین اساس سطح مقاطع معادل کابلهای برق مسی و آلومنییومی را برای سطح ولتاژ فشار ضعیف در اختیار کاربران گرامی قرار می دهیم. اعدادی که در ادامه خواهید دید با یکای میلیمتر مربع هستند و سایز بالاتر برای کابل آلومینیوم است:

6 -> 10
10 -> 16
16 -> 25
25 -> 50
35 -> 70
50 -> 95
70 -> 120
95 -> 150
120 -> 185
150 -> 240
185 -> 300
240 -> 400
300 -> 500

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 2 =